Nya färger på Nose Work-kortleken – och nya träningsprogram

Nu har äntligen leveransen av de nya Nose Work-kortlekarna kommit! Det blev de två färger som var mest önskade av er som tyckte till: turkos och limegrön. Det finns även kvar ett begränsat urval av den tidigare leveransen med rosa och lila kortlekar.

Nose Work-kortleken innehåller mina 51 bästa övningar för att få en duktig Nose Work-hund. Genom att scanna en QR-kod på varje kort kommer du direkt till en film som visar hur övningen går till. Övningarna passar alla – från nybörjare till elit-ekipage. Här kan du få se en film om hur kortleken ser ut och fungerar: https://rackarungarnashundskola.com/2023/03/20/antligen-nw-kortleken-ar-klaaaar/

Jag har ett specifikt träningsprogram som riktas till ekipage som vill bli vassa i klass 3. Det kan du läsa mer om här: https://rackarungarnashundskola.com/2023/10/31/vill-du-trana-enligt-mitt-traningsprogram-for-nose-work-klass-3/

TVÅ PROGRAM TILL: Nu har jag även tagit fram ett till program för den som vill bli vass i klass 2 – samt ett riktigt bra program för den som vill komma igång med Nose Work. Det kan kan du läsa mer om längre ned.

Vill du beställa en eller flera kortlekar så mejlar du till rackarungarnashundskola@outlook.com. Ange följande:

Antal

Färger

Adress

Mobilnummer

En kortlek kostar 429 kr. Frakten blir 58 kr. Totalpriset blir 487 kr. För frakten på 58 kr ”rymmer” du två kortlekar. Bara så du vet 😉

Vill du även ha TRÄNINGSPROGRAM så har jag följande upplägg:

Klass 3-program + kortlek och frakt: 2000 kr. Med feedback på film 2 ggr.

Klass 2-program + kortlek och frakt: 2000 kr. Med feedback på film 2 ggr.

Kom igång med Nose Work-program med kortlek och frakt. Utan feedback: 1300 kr

Kom igång med Nose Work-program med kortlek och frakt. Med feedback på film 2 ggr: 1700 kr

Vad får du med Kom igång-programmet?

Programmet är indelat i fyra block för att göra det enkelt för hunden att förstå och lära sig steg för steg. Under varje block tränar du enligt specifikt utvalda övningar i kortleken. Du får veta hur många pass, hur många gömmor och allt sånt. Du behöver bara planera in passen och följa anvisningarna. Block 1 syftar till att ”programmera” hunden att eukalyptus är en superviktig doft att hitta. Block 2 handlar om att skapa en större bild för hunden om vad Nose Work är – som att söka på nya platser, nya behållare, utomhus och fordon. Block 3 innebär att du börjar utmana hunden med lite högre gömmor, att våga ta för sig och klättra för att hitta sina gömmor. Block 4 handlar om att börja läsa din hund och förstå hur den ser ut när den hittar doften. Genom att följa programmets olika steg och mina tips så kommer du och din hund snart att vara riktigt duktiga i Nose Work. Målet är att ni ska bli redo för att göra doftprov och sen börja tävla i denna oerhört roliga och spännande tävlingsform. Så mycket kul ni har framför er!

Innan du kör igång är det bra att kolla in den här filmen. Här får du info om vilka prylar du behöver: https://youtu.be/XwCONyWUCk4

Träningsprogrammet pågår i två månader. Men vill du kan du såklart lägga till några dagar eller en vecka per block och ta det i lugnare tempo – det är helt okej.

Utöver träningsprogrammet får du så klart kortleken: välj din favoritfärg. Väljer du feedback-tillägget så får du även mina ögon på er träning och tips som hjälper er framåt och minskar risken för onödiga misstag. Mejla rackarungarnashundskola@outlook.com och berätta vilken form av upplägg du vill nappa på. Börjar du inom kort så kan du och din hund vara riktigt vassa om bara två månader!

/mvh Susanne Lindberg, Rackarungarnas Hundskola. Hundnörd, NW-nörd, NW-instruktör, NW-domare och tävlar själv i klass 2, 3 och elit med tre olika hundar.