Äntligen – NW-kortleken är klaaaar!

Äntligen är den klar! Nu finns Nose Work-kortleken tryckt och klar – redo att komma till dig och inspirera. Du behöver bara välja om du ska ha rosa eller lila – eller båda?

Här kan du se hur den ser ut och hur det funkar med QR-koderna.

Jag hoppas att du ska gilla den lika mycket som jag. Förhoppningen är att den ska ge en massa inspiration, nya tankar, nya träningspass, nya lärdomar och en mer motiverad, peppad och genomtränad hund som kan söka i alla miljöer och under alla förutsättningar.

I kortleken finns mina 51 bästa Nose Work-övningar som jag samlat på mig under åren. Övningarna finns beskrivna i korthet på korten. Plus att du hittar en QR-kod som du kan scanna med mobilen. Då får du se en film på hur övningen kan gå till. Filmerna är oftast mellan 2-5 minuter. Några enstaka är längre än så. Många av övningarna har jag kommit på helt själv. Andra har jag sugit åt mig från olika pass, kurser, tips eller annat och utvecklat till en lite annorlunda version av ursprunget. De flesta övningar passar alla hundar. En del övningar är riktade till hundar som kommit lite längre i sin träning, exempelvis specifika övningar för klass 2 och 3. En del övningar är väldigt utmanande, du kanske inte kan göra dom i sin helhet just idag, men när du tränat några månader? Däremot kan du såklart, under tiden, förenkla övningen så det passar bättre i det läge där ni är idag.

Det är precis så jag vill att du ska använda den här kortleken. Övningarna är inte skrivna i sten. Du får inget straff om du inte gör exakt som det står på korten eller visas på filmerna. Tvärtom vill jag uppmana dig att tänka nytt, vrida på saker, göra till din egen grej så det passar din hund bäst. För alla ni förare som använder kortleken kommer att vara i just er egen utvecklingsfas. Likaså era hundar. Alla behöver olika. Så inspireras – men justera och anpassa!

Totalt är det som sagt 51 övningar. Plus 5 kort där du kan skriva in egna favoritövningar. Det är ju 56 kort i en vanlig kortlek – om man räknar med jokrarna. Av dessa 51 övningar är 13 av dem inspelade sedan förut och ligger öppet på Youtube. De var så pass tydliga att jag inte ville göra om dom – bara för att liksom. 38 av övningarna är helt nyinspelade unika material som du bara kommer åt genom Nose Work-kortleken och QR-koden. Jag ber dig att respektera detta. Jag ber dig att inte sprida koder till sådana som bara vill ha saker gratis. Du ska ha dina rättigheter och fördelar du har rätt till. Att berätta och visa några övningar för en kompis och träna ihop går såklart jättebra. Men att medvetet sprida en massa koder till sådana som inte ska ha det – nej, det uppskattar jag inte. Jag hoppas och tror att du förstår skillnaden. Annars får du gärna fråga =)

Kortleken kostar 429 kr per styck.

Köper du 5-10 kortlekar vid samma tillfälle får du dem för 419 kr styck, alltså 10 kr rabatt per kortlek.

Köper du 11 kortlekar och fler vid samma tillfälle så får du dem för 399 kr styck, alltså 30 kr rabatt per kortlek.

Frakt tillkommer om de ska skickas med post.

Beställ genom att mejla rackarungarnashundskola@outlook.com. Berätta hur många kortlekar du vill ha, rosa och/eller lila, samt vilken adress de ska skickas till. Skriv ett mobilnummer för aviseringen. Jag återkopplar så snart jag kan, berättar när jag kan skicka och hur du kan betala via swish eller så skriver du att du vill ha faktura.

Som sagt:

Antal kortlekar och färg

Mobilnummer

Jag blir jätteglad om du vill återkoppla sen och berätta vad du tycker om kortleken. Om någon övning gjort susen för din träning, eller om det hänt något oväntat, om du vill lägga till en övning, eller om du lyckats snacka till dig att få träna på ett ställe som du aldrig trodde var möjligt! Hör av dig genom att mejla rackarungarnashundskola@outlook.com. Stort tack på förhand!

/mvh Susanne Lindberg, Rackarungarnas Hundskola.

Ville bara avsluta med: Stort tack till Jenny och Fanny på Vision Reklam i Skellefteå för ett bra jobb med kortleken!