Hundmöten, privatlektioner – eller så kommer jag till dig

• Är du less på att din hund beter sig illa vid hundmöten?
  • Går du helst omvägar för att slippa bråket som ofta uppstår när ni möter andra hundar?
  • Händer det ofta att du upplever att du skäms för hur din hund agerar vid hundmöten?

På Rackarungarnas Hundskola hjälper jag dig att jobba med problemet. Vi börjar med ett träningstillfälle hos mig i Yttervik där vi först talar om din hunds beteende, när det uppstår, hur din hund – och du – brukar agera.

Utifrån det tar jag fram en plan hur vi ska jobba för att få trevligare hundmöten. Under kontrollerade former, och min stöttning, får du möta flera olika hundar och raser i olika situationer. Redan efter ett träningstillfälle, som vanligtvis är en timme, brukar många hundägare märka stor skillnad.

Efter det får du träna hemma med de råd och tips du fått och provat använda. Vill du så bokar vi upp ytterligare en eller ett par träffar senare. Då håller vi ofta till på en annan plats och riggar nya hundar att möta.

Garanti: Märker du inte en markant förbättring efter tre träffar á en timme får du pengarna tillbaka.

Kostnad: 850 kronor per timme, inklusive moms.

Här kan du läsa om när rottweilern Ozzy fick fokusera på en boll istället för på hundmötet.

Här kan du läsa om när finsk spetsen Thea fick träna på hundmöten.

Andra problem eller tävlingsträning

Du kan även anlita mig för andra former av problem som du har med din hund, exempelvis problem vid inkallning, kloklippning och liknande.

Det kan också vara att du ska tävla i rally, bruks eller lydnad och vill ha tips och träning som slipar till momenten.

Med privatlektioner hamnar allt fokus på dig och din hund, vilket ger effektiv träning och snabbare framsteg.

Vi träffas de antal tillfällen som vi tycker att vi behöver och kommer överens om.

Kostnad: 850 kronor per timme, inklusive moms. Du och en kompis kan dela på priset, det blir 425 kronor på er var för en timme. Är ni tre-fyra kompisar så betalar alla 425 kr var/timme.

Jag kan också komma till dig

Du och dina hundkompisar kanske bor en bit bort och tycker det blir långt att åka? Men ni vill ändå ha lite inspiration och nya idéer. Då kan vi ordna en dag- eller helgkurs så kommer jag till er och hjälper er med träningen. Det kan vara Rambo, Nose Work, rallylydnad, Gympa med hund, allmänlydnad, tävlingslydnad, spår eller vad som helst. Kanske en blandning av flera saker. Hör av dig och berätta vad du är sugen på så lägger vi upp ett intressant program.

Ring/sms:a till 070-577 31 87 eller mejla rackarungarnashundskola@outlook.com.