Vill du träna enligt mitt träningsprogram för Nose Work klass 3?

Jag lovar att du får konkreta resultat med det här programmet. Om du gör som jag säger alltså =)

Jag är inte bara hundnörd, hundinstruktör inom flera olika grenar och Nose Work-domare. Jag är också utbildad PT (Personlig tränare) och diplomerad kostrådgivare – för människor alltså. Dessa två kompetenser/passioner har jag nu kombinerat och skapat ett konkret träningsprogram (med feedback på film från träningspass) för dig som kommit igång ordentligt med Nose Work och nu är redo att satsa extra mycket på er utveckling under minst två månader. Målet är att du och din hund ska bli ett riktigt bra klass 3-ekipage!

Jag har själv tävlat klass 3 väldigt många gånger. Jag har en hund som tävlar i klass 2, en som tävlar i klass 3 och en som tävlar i elit klass.

För att du ska få ut mesta möjliga av programmet behöver du ha min Nose Work-kortlek. Den kan du läsa mer om här: https://rackarungarnashundskola.com/nyhet-nose-work-kortlek-med-qr-koder/

För via den kan du scanna QR-koden och se filmer på hur övningarna ska utföras. Via den får du förklaringar och fördjupningar. Tänk dig själv om du skulle anlita en PT på distans och den skriver ett program där det står att du ska göra övningar som shrugs, toes to bar, skullcrushers och andra fina övningar. Men du vet inte hur övningarna ska göras. Du behöver ju se filmer på hur övningarna ska göras. Det får du via kortleken.

Sen får du upplägget via mitt träningsprogram. Där får du veta ytterligare detaljer om hur övningar ska göras. Du får veta hur blocken är uppdelade och ser vad som är i fokus under denna period. Du får veta hur många pass du ska göra av varje övning. Du får veta vilka övningar du kan kombinera och förslag på hur du kan lägga upp vissa pass.

Men sen får du själv lägga manken till och göra en plan. Skriv in att på måndag, tisdag och torsdag (exempelvis) så passar det ditt övriga liv att du tränar Nose Work. Paxa plats för den. Prioritera den. Det är både du och din hund värd!

Träningsprogrammet bygger motivation, noggrannhet, bra erfarenheter, tålighet i olika miljöer, en bred bild av var gömmor kan gömma sig, uthållighet och ”kan-själv-känsla”. Det är uppdelat i fem block.

Programmet handlar inte om hur du ska agera på den specifika tävlingsdagen (det kanske jag knåpar ihop till en annan gång), utan om hur du bygger er som team på bästa sätt på vägen dit.

Programmet kan upplevas ganska intensivt. Det är upplagt över 8 veckor. Det innebär att du tränar Nose Work ungefär varannan dag för att få med allt på ett bra sätt. Vet du med dig redan nu att det inte kommer att funka med ditt övriga liv så lägg till en vecka (eller två) per block, det är HELT okej!

Sikta på att ha träningspass som är max en timme. På den tiden får du in flera pass av de övningar som föreslås under det aktuella blocket.

Programmet kostar 1500 kr. Behöver du även beställa kortleken så blir det totalt 2000 kr, ink frakt.

Film-feedback vid Block 2 och Block 5

Filma många av dina pass. När du är inne i perioden med Block 2 skickar du en film med utvalda delar som du vill ha min respons och feedback på. Max 8 minuters film skickas. Du kan dela upp det på flera småfilmer om du vill, men totalt får du skicka 8 min film. Jag tittar på dessa och ger feedback.

När du är inne i Block 5 så skickar du film nästa gång. Max 8 minuters film. Jag ger feedback på detta. Skicka förslagsvis via messenger eller lägg upp på Youtube eller Dropbox.

Dela med dig – lite

Jag förstår fullständigt om du vill lägga ut någon film från era pass på sociala medier. Det är helt okej att dela med sig av ”snuttar” från det ni gör. Men du har betalat för programmet och det vill jag inte att du delar med dig av. Det har du egen rätt till och andra ska inte utnyttja dig för att få saker gratis.

Om du har en kompis som blir jättepepp på att träna enligt programmet också så be kompisen köpa ett eget program så kan ni träna ihop med gott samvete. Och kompisen får ju också feedback på sina filmer då!

Nu ska jag inte uppehålla dig längre. Beställ programmet genom att mejla rackarungarnashundskola@outlook.com.

/mvh Susanne Lindberg

Vänta ett tag: du vill så klart veta vad andra tycker. Är det verkligen värt att köpa det här programmet?

Susanne Caldemar:

”Jag och min 3-årige tollarhane Elton lyckades nyligen ta de två sista diplomen i klass 2, och behöver nu vässa oss innan vi är redo för start i klass 3. Det här programmet känns helt perfekt som en coachning i vår satsning. Jag, som tyvärr är lite ostrukturerad i min träning, får nu en tydlig linje med toppenbra övningar som beskrivs bra med filmer. Det hjälper mig att verkligen få en effektivitet, kontinuitet och ett riktigt bra resultat i vår träning!”

Catarina Lindberg, Karlskoga:

”Detta är ett superprogram. Redan nu efter fyra pass ser jag stor skillnad på hennes förväntan att söka av allt för det ger belöning.”

”Vill bara berätta att de vi tränat på fungerade på tävling. Supernöjd bara 1/2 vägs in i dagens tävling behållare och inomhus TSM2 och vi fixade det med superkritik vi ville ha och har tränat på. Strukturerad, lagom tempo så hon hinner med allt, energi och tar mina instruktioner som hon ska. Vi har tränar i block 1 nu som just nu har detta fokus och då känns det som ett litet kvitto.”