Träningsläger och föreläsningar

Du kan anlita mig för att komma och hålla en föreläsning eller en träningsdag/helg där du bor. Hittills har jag bland annat haft uppdrag i Danmark, Finland, Öckerö, Skåne, Vilhelmina, Kiruna, Jörn, Raggsjö, Malå och Umeå. Temat bestämmer förstås du och dom som du bjuder in.

Några förslag:

• De 10 viktigaste sakerna din hund bör lära sig. Föreläsningen baseras på min bok med samma titel. Jag går igenom alla mina bästa tips kring inkallning, gå promenader utan att dra i kopplet, gå fot, klara hundmöten, klara hantering och kloklippning, träna miljöträning, spår, få främmande och slappna av. Passar både valpägare och de som har vuxna hundar. Två timmar brukar vara lämpligt för den här föreläsningen.
  • Vad är Nose Work och hur börjar du? Kan arrangeras som en ren föreläsning, men även som en träningsdag/helg där deltagarna får testa med sina egna hundar. Jag går igenom hur Nose Work kom till Sverige, hur sporten fungerar, vilket syftet är, vilka fördelarna är, hur man börjar och utvecklar träningen samt de viktigaste reglerna att ha koll på om man vill tävla. Om det är en träningsdag/helg blir det huvudsakligen praktiska övningar och korta teoripass.
  • Bli vass på att tävla Nose Work. Arrangeras oftast som praktiska träningsdagar med korta teoripass. Inriktas med fördel mot klass 1 eller klass 2-3.
  • Specialsök på röd kong. Kom igång med specialsök för nybörjare. Kan ordnas som endagsaktivitet men även ett par dagar i följd.
  • Ramboträning – får förare och hund mer samspelta. Jag har i flera år tränat och tävlat med räddningshundar. Då tränade vi hundar att klara av extrema miljöer. Jag har valt att kalla en sådan tuff miljöträning för Rambo. Det är för att försöka visa syftet – att hunden genom träning tuffar till sig och klarar motgångar i samhället mycket bättre. Motgångar kan vara att gå på gallertrappor, vara på höga höjder, gå på plåt, bli lyft och hanterad, krypa i tunnlar, balansera och annat kul som du kan komma på. Kan arrangeras som en ren inspirationsföreläsning eller en träningsdag/helg.

Pris: Tja, det beror helt på vad du vill ha och hur länge. Och hur långt jag ska köra. Eller om jag ska flyga. Mejla mig på rackarungarnashundskola@outlook.com så snackar vi ihop oss! =)

Referenser: Här kommer några referenser från föreläsningar jag haft i Umeå och Malå.

Bra upplägg. Bra liknelser och många igenkänningar:).
Kul och intressant föreläsning, med en bra föreläsare👍/Lena Lidström
Meeera korv!! Bra liknelser som gav nya insikter.
Perfekt upplägg, intressant hela vägen, och balans mellan föredrag & frågor./Anna Bergendahl
Kul kunnig tjej som sitter på mycket kunskap. Rolig och lättsam att lyssna på. Skulle gärna gått kurs för henne då hennes tänk föll mig enormt i smaken. Rambobanan skulle jag gärna vilja testa oxå. Hon får 4 av 5 🍖 av mig 😉
//Linda Landby
Jag håller med Linda exakt. Mkt trevlig föreläsning och jag skulle gärna gå kurs för henne😀😀😀👍👍👍
/Victoria Öhman
Hejig föreläsare som var trevlig att lyssna på. Blev oxå sugen på rambobanan! Tycker hon har helt rätt i dom 10 saker hon valt ut. Skrattade ofta igenkännande åt hennes beskrivningar. /Andrea Nyman
Bra föreläsning med bra upplägg! Bra innehåll för den ”vanlige” hundägaren som vill få inspiration i vardagen. Verkligen kul!
/Thomas W
Jättebra! Intressant och relevant innehåll som föreläsaren fick fram på ett väldigt bra och roligt sätt 😁/Nadja
Bra med videos. Konkreta tips om hur vi ska göra med ensamhetsträning. Och bra tips om VGW-selen. /Isabell
Egentligen var allt bra, men det är svårt att sätta ord på det. Bra tips om miljöträningen. Att ”utsätta” hunden för sk ”rädslor” och det är ok. Att det är ok att hunden får ha tråkigt och inte hälsa på alla. / Anna Åström